Saturday, August 16, 2008

Oh.. Permatang Pauh !


Aku rasa Kehangatan sukan olimpik di beijing berterusan di Malaysia dek kerana Pilihanraya Kecil Permatang Pauh . Hari ni rasanya di tunggu2 oleh sebilangan besar rakyat Malaysia yang mana ia merupakan hari penamaan calon bagi kerusi P44 Parlimen Permatang Pauh. Aku pun sempat la jugak tengok berita tgh hari tadi jap , "pertandingan 3 PENJURU.." ( Wah, laluan sukar DSAI kali ni ! )


Awal2 lagi DSAI berkata, laluan sukar baginya kali ni di sebabkan beberapa faktor antaranya fitnah & konspirasi kerajaan untuk menjatuhkannya dan takut dia kembali ke arena pentas politik perdana . Umum pun tahu, BN akan menggunakan seluruh jentera nya untuk menyekat kemaraan DSAI , jadi LU PIKIR LA SENDIRI..


Berkenaan lewat petang semalam, terkejut beruk juga aku bila aku tengok berita TV3 pkl 8 malam tadi yang mana si Saiful Bukhari @ Pembantu Peribadi @ Coffee Boy untuk majikan dia (Anwar) dah buat akuan sumpah ( ikut cara Islam katanya ) di Masjid W.P disaksikan imam & para ulama + wartawan & photographer2..


Macam ada yang tak kena, sehari sebelum penamaan calon baru nak berSUMPAH.. Pelik !


Aku pun malas nak komen banyak2 sb benda ni pun dlm investigation lagi..


Tapi, yang penting AWAS untuk pengundi permatang pauh , kalau nak tengok PENGUNDI HANTU, kali ni pasti ramai hantu2 yang akan mengundi pada 26 Ogos ni.. Berwaspada lah ya..



Anyway, Selamat Berjaya kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh kali ni..


Mengundi Tanggungjawab Bersama .

No comments: