Wednesday, August 27, 2008

Tahniah Datuk Seri..


Sebelum aku memulakan bicara, terlebih dahulu ucapan TAHNIAH buat Datuk Seri Anwar kerana telah berjaya memenangi PRK Parlimen Permatang Pauh semalam .

Banyak rintangan, halangan, ranjau, onak + duri, manis dan pahit yang beliau lalui sepanjang berkecimpung dalam arena politik tanah air . Mungkin tiada orang2 politik specially MP's BN la yang pernah melalui perjalanan seperti beliau.

Apapun, keputusan malam tadi telah menjadi saksi satu Malaysia, Anwar akan kembali ke parlimen di atas kejayaan di Permatang Pauh. Syabas Datuk Seri...

Mengenang kembali PRU ke 12 , aku ada di Terengganu ketika tu.. Stakat ceramah & roadshow PAS dan PKR di Ganu + Kelantan.. memang boleh dikatakan , aku tak ketinggalan la.. Cuma ada sikit persamaan dengan PRK P.Pauh kali ni . Masa tu tak lain dan tak bukan, Menantu Imam Besar Islam Hadari ni kejap2 dok turun Kelantan , nak kuburkan PAS katanya... Nah kau !!! Pas di Kelantan menang besar akhirnya.. Malu la brother... Dan di P.Pauh pun sama juga, salah satu faktor kekalahan + memalukan besar BN ni disebabkan si Khairy . BN buat2 la post motem banyak2 pasal si bedebah ni dan kalau ada PRK lain, pasti kalah teruk lagi kalau bedebah ni turun padang skali.. COMFIRM !


Lastly, Selamat menunaikan tanggungjawab Datuk Seri..

Harapan Rakyat Bersamamu.....




3 comments:

Jingga Studies said...

hahaha si bedebah! akan terus sisanggah!...hahaha!

Dzuan said...

memang beruk tu patut ditendang keluar je bang, naik loya menengok kan muka dia tu..

sisanggah!.... ya betui !

Anonymous said...

Tahniah Dato Seri Anwar, akhirnya bersumpah di Parlimen sebagai MP baru....Reformasi