Sunday, November 16, 2008

Tengkujuh Tiba Lagi...

salam...

Sekarang ni, umum mengetahui sebelah pantai timur ( Pahang, Terengganu dan Kelantan ) le ni dah start sikit2 musim tengkujuh nya..
so, banyak la orang2 kampung yang rata2nya bekerja sebagai nelayan tak dapat turun ke laut sebab ombak besar la ni...

begitu jugak kat tempat aku , ramai orang kampung ( nelayan ) dah start rikeks kat umah masing2 sambil cari kerja2 sampingan...


tapi AWAS.. sebab nya waktu2 sekarang ni la banyak kes2 pecah rumah, pecah pejabat, curi getah sekerap orang dan lain2 antara agenda dan planing mat - mat pit untuk survival dorang ( dah guane.. dok leh turung ke laut , mane nak ada pitih wei !!! )

Maka, dengan kedatangan musim tengkujuh ni la, aku perhatikan masyarakat kampung kat tempat aku ni lebih berhati - hati dan berwaspada .

Ni kes aku jumpa masa tengah layan internet semalam...
dah tak de keje , pergi curi getah kampung orang... dah KANTOI, apa lagi teruk la kena belasah mamat ni sambil dipaksa makan getah sekerap tu...

Amacam be , ape rase getah tu.. Tawau.. kah..kah.kah..




p/s : dah takde keje, gi la masjid.. buat keje2 amal sikit, macam kutip tahi cicak kat dewan sembahyang tu.. mana la tau jawatankuasa masjid bagi makang free kat mu orang ! kah..kah.kah..

4 comments:

Anonymous said...

brutal giler!

kat sini pun dah nak ujan jugak bey!

Anonymous said...

JS - kesian jugak bang bile nengok org kena belasah ni, tp dia yg cari hal, sendiri tanggung la.. betui tak !
sini tiap2 hari ujan, mcm shower kat bilik mandi, tutup jap pastu buka balik.. serupa la hujan kat sini.. dok temenung je la tiap2 ari kat sini , ha.ha.. :)

Sir Aji said...

bang,aku nye live kes lg gempak,nanti aku post dlm blog aku...siap koma org tu kene belasah...tp kan bang,aku kat KL ni pun tengkujuh gak kot..tiap2 petang hujan lebat,nak main tenis pun tak dapat...:-(..bile balik melaka?

Anonymous said...

Aji - balik melaka next week kot ! ada keje sikit lagi kat sini la..