Thursday, November 6, 2008

Kuda Hitam & Kuda Lasak.... !

Salam..
Minggu ni banyak sangat sangkut dengan kuda la...
Start dari hari Isnin, kuda kepang ( blogger ) dok keluar tv untuk hujah la, lepas tu kajayaan Kuda Hitam yang baru dinobatkan sebagai US New President dan kuda tempat orang slalu beli nombor ekor tiap2 minggu tu.. kah.kah.kah..

The First Black to be elected U.S President

Mr. Barrack Obama



Harap dasar2 yang dirancang presiden baru ni dapat dikotakan...
Tapi yang pasti Amerika tetap akan menjadi Amerika & Sekutu Kuat Regim Israel..

Dasar Luar mungkin sama je kot... takpe la kita nengok kan je nanti !!



FEI WORLD ENDURANCE CHAMPIONSHIP 2008


Semalam petang, habis saja kerja aku terus ke tapak kuda endurance di Lembah Bidong , Setiu ni yang jarak nya tak lah berapa jauh dari site aku ( ada la lebih kurang 3 - 4 km ).. Sambil jalan2 sempat la juga aku pukul gambar sikit2 kat situ, he..he....

Seriously, memang besar dan panjang juga la track kuda lasak kat tempat aku ni ( bayangkan track dia je sampai 160 km panjang nya ( tapi aku rasa satu pusingan baru dalam berapa km je, macam F1 jugak la ) yang penting kuat betui kaki kuda tu ! . 7hb ni pulak dorang punya race, start pukul 7 malam, dijangka tamat pada 8 pagi esoknya.. " Aku ingat kuda tu kena tidur siang gamaknya, sebab malam nak race sampai ke pagi. kah..kah..kah..




Good Luck daripada aku buat kontinjen Malaysia untuk event kuda ni
Malaysia Boleh.. !

Lembah Bidong , Setiu , Terengganu



Sebelah malam tadi pula, aku dengan member berkesempatan pergi ke stadium Gong badak untuk nengok open ceremony event kuda ni.. Serabut jugak kat kepala otak aku ni, dok nengok gelagat orang sini yang begitu exited gila nak tengok persembahan artis2 malam tadi.. Mungkin kerajaan negeri Tengganu ni kena buat Jom Heboh kot, sebab Perkampungan Hadhari tak boleh nak ada konsert2 macam ni... kah.kah.kah..

Orang sikit punya ramai, peeeHHHHH... payah nak cakap beb, sikit punya sesak + jam kat ganu semalam... Bagi aku, ok la acara perasmian malam tadi (Najib & Big Mama pun ada ) kah..kah..,
aku sempat gak enjoy nengok M.Nasir, Ramli Sarip & Jamal punya show je, lepas tu aku pun balik la..

kesal dengan apa yang berlaku malam tadi ( sebab aku pun dah belah awal, hari ni kerja la... ), korang baca la kat sini ;
http://nikhassanazmi.blogspot.com/2008/11/terengganu-majlis-perasmian-fei-wec.html

So, macam mana ?

Islam Hadhari , Terengganu Bestari.... !

3 comments:

Anonymous said...

airwolf !!!!...hang naik tak airwolf tu?

+ lumba kuda haram..jauh2kan laaah! hehek!

Sir Aji said...

hehe..cayala bro...hidup Malaysia...aku nak gak tgk lumba kuda lasak tu,mesti best kan...erm,aku maybe blik kg kot,nak tuntut duit daripada ko!hahaha

Anonymous said...

abg azlie : airwolf tu untuk sultan mizang bang, dia dok K.Trengganu, dtg setiu pakai heli tu la...
emm, lumba kuda haram.. memang haram jadah !!

sir aji : yes, Malaysia Boleh !balik kampung, kah..kah.. tgk lah kalo ada duit tu lagi. he..he..