Thursday, January 8, 2009

KT Dilanda Badai Hijau !

Salam..

Alhamdulillah.. Petang tadi sempat jugak aku ke bandar KT untuk melihat sendiri kemeriahan Kempen PRK K.Terengganu ni.. hehe.. Emm, memang sudah dijangka, momentum PRK kali ni ni telah pun bermula dan semakin panas !! ( ingat pak lah dan najib je boleh turung ke ? huhu.. )

Perang saraf + perang poster kelihatan di sana sini menghiasi bandar KT ni... Apa yang aku boleh cakap adalah memang cukup2 MERIAH ! Dengan adanya kamera ciput aku ni, hehe.. sempat la aku ambil gambar sikit2 untuk aku upload kan dalam blog ni..

Bandar KT ( Dari Astaka menuju ke Ladang )


Pulau Kambing ( Jambatan Sultan Mahmud )

Cabang Tiga

Dari simpang Cabang Tiga

Durian Burung ( Wakaf Mempelam )

Dari Manir ke Durian Burung ( Wakaf Mempelam )
Agak lama jugak aku dok pusing2 bandar KT tadi ni, sempat lepak jap kat 1 2 pondok Pas dan Keadilan . Dalam keghairahan aku jalan2 nengok bandar KT ni yang dilanda HISTERIA , hehe..
Aku terjumpa dengan sorang mamat ni.. muka familiar betul !!! uk mang ai !! RPK la.. ada tengah dok lepak2 depan satu cafe ni.. huhu.. terus tanpa segan silu aku menyapa dia bersama wife dia dan beberapa kawan wife dia ( aku rasa la.... )

RPK meyahut sapa aku tadi.. Very Friendly + Fokus !! Itu yang aku boleh katakan tentang RPK ni.. Aku introduce diri aku dan start la sembang2 sikit pasal PRK ni.. Maybe dia ingat aku ni orang ganu kot, hehehe.. Banyak isu yang dibangkitkan.. Dari local issue, pengundi luar dari T'ganu, undi pos, hukum hudud ( emm, Husam kena bantai dengan dia tadi ni pasal berdebat dengan si khairy tu ), huhu.. dan bermacam2 lagi la yang sama waktu dengannya.. Apa yang difokuskan RPK skarang ni adalah pengundi kawasan bandar yang majoritinya kaum cina, kalau dapat tarik hati dorang ni, insyallah boleh menang katanya, huhu.. kawasan melayu PAS boleh handle.. Insyaallah.. dah la skarang tv dok provoke hudud tiap2 hari, kena explain baik2 kat dorang ni , kalau tak habis diliwat dengan BN nanti.. kah.kah.kah.. ketawa besar kita orang tadi..
Lebih kurang 25 minit berlalu, RPK minta diri sebab nak ambil member dia di airport.. Berjabat tangan mengakhiri pertemuan aku dengan RPK tadi.. huhu..

With Raja Petra Kamaruddin
Buat Pengundi KT , korang buat le pilihan terbaik nanti pada 17 hb ni k..
Ada kesempatan lagi, pasti akan ke Bandar KT lagi..
Choww..

3 comments:

Anonymous said...

bebe - best/ betuah hang dapat berlepak ngan RPK...simpan gambo tu baik2 ..cos one day nanti hang boleh cakap yg hang penah semeja with the great RPK!!!!

oeg cakap ..KT PAS confirm menang ..ada harapan??

Anonymous said...

Jingga : bang, mcm bulan jatuh ke riba, dream come true bang, hahaha.. memang cool lepak + chat2 dgn dia, mmg cool..

Harapan Menang ? insyallah bang, tp bebe rasa masih 50-50 , bergantung pd pengundi cina !!!

Takbir !!

Anonymous said...

salamabg2 ku..hehe..lame dah tak on line ni..
saje2 nk menyemak kat cni...pe2 pun semoga PRK berjln ngan lancar ye..
sape menang?hehe..kite tungggguuuuu...