Wednesday, October 15, 2008

Keperihatinan Bapa Demokrasi

Assalamualaikum...

Emm, Terima kasih sekali lagi kepada Pak Lah ( Bapa Demokrasi kita ) di atas keperihatinan beliau menurunkan harga minyak runcit negara berkuatkuasa malam tadi. Yup, harga petrol kini RM 2.30/l & diesel RM 2.20/l . Ok la tu daripada tak turun langsung . Kalau nak dikirakan margin nya, kira banyak juga la yang boleh aku save kan untuk tuang diesel kereta aku untuk pergi kerja dan lain - lain. Memandangkan ekonomi dunia sekarang ni tak berapa stabil, dengan penurunan harga runcit minyak kita boleh la melegakan sikit kos sara hidup rakyat. Tapi aku bersetuju juga dengan beberapa rakan aku dan otai2 kampung malam tadi sambil bersembang kat kedai kopi yang rata2 nya meluahkan " kalau minyak turun skali lagi ni, barang2 keperluan asas dapur ke, nasi campur kat kedai ke dan lain2 bukannya ikut turun skali.. Harga tetap sama be, jadi nak tak nak kena berjimat juga la macam sebelum2 ni" . So, solution nya sama2 la kita berjimat dengan pebelanjaan harian kita .
Sumber Gambar : Malaysiakini

Dato' Seri Abdullah Hj. Ahmad Badawi
( Bapa Demokrasi Malaysia )
Ha ! ni satu hal lagi.. naik pecah perut aku menahan gelak bila Pemangku Presiden Gerakan ingin mencadangkan gelaran Bapa Demokrasi Malaysia kepada Pak Lah 3 @ 4 hari yang lepas.. Gelaran itu pun nak diberi atas dasar keterbukaan dan hak bersuara rakyat tak dinafikan selain mereformasikan pelbagai perkara sepanjang pentadbiran beliau ( berjaya ke reform yang dia buat ? ). Pendapat korang macam mana ?
Tinjauan survey aku la , rata - ratanya sependapat dengan aku. Gelaran yang paling layak apa lagi kalau tak Bapa Mertua Khairy buat masa ni .. Tak kira la apa pun gelaran yang diberikan, yang pasti Pak Lah tetap bapa mertua khairy sampai bila - bila , ha..ha..ha.. Khairy pun tengah panas setakat ni sebab sikit pencalonan yang dia dapat untuk jawatan Ketua Pemuda , semuanya ada di sini http://kedahku.blogspot.com/




Mesra nampak nya, lepas Mac 2009 ni lagu mana ?






p/s : Ada rezeki, boleh kita sama - sama tengok apa jadi selepas Mac 2009 nanti !

No comments: