Sunday, October 12, 2008

Pantun Khas buat Datuk Ali & Datuk Shah Rukh Khan

Assalamulaikum..

Banyak isu yang berlaku dalam seminggu dua hari raya ni... Ada berita gembira ( Pak Lah nak letak jawatan ), sedih ( najib nak jadi PM tahun depan ), meluat + meloya dalam umno dan bermacam - macam lagi dalam politik tanahair kita serta isu semasa..

Terpanggil aku untuk berkongsi sama dengan blogger2 lain tentang salah satu kebijaksanaan TYT Melaka dan Kerajaan Negeri yang diterajui Tok Ali ( DUN aku pulak tu ) menganugerahkan pangkat datuk pada superstar bollywood ( Shah Rukh Khan la.. ) semalam sempena hari jadi TYT Negeri Melaka. Entah apa jasa dia kat Bumi Melaka tu pun aku tak tau..

Memang betul la orang kampung kata Tok Ali & Tun Khalil suka filem Hindustan, tu pasal la yang dorang bagi Datuk pada King Of Bollywood ni. Salah satu faktor lain sebab Tok Ali aku a.k.a PAK LAWAK adalah nak bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO pada pemilihan Mac depan ( baru dapat satu pencalonan stakat ni, sedih betul ), bini bakal presiden pun minat sama dengan SRK siap sampai boleh peluk2 , laga2 pipi tu. Ha ! dah kena lah tu Tok Ali dan Tin Rosmah... Entah la...

Kita sama - sama la tengok nanti macam2 lagi kerja "pak lawak" yang dia nak buat dalam masa
terdekat ni, tak percaya, TUNGGUUUUU.....



Pantun untuk Tok Ali aku & Tok Shah Rukh Khan


korang klik la di sini ; http://mutaligat.blogspot.com/2008/10/pantun-untuk-ali-rustam-dan-shah-rukh.html



DATUK SHAH RUKH KHAN

King's Of Bollywood

Jutaan terima kasih kerana berjaya melariskan filem bollywood di Malaysia

dari seluruh rakyat jelata Negeri Melaka.. Ha..Ha..

Note : Nasib baik aku bukan anak jati Melaka ( walaupun aku sayangkan kampung halamanku ), kalau tak mau aku maki kan semua t'masuk ADUN aku skali .. :(



2 comments:

Anonymous said...

aduhhh ali rostam cakap tak menarik lansung!!!...macam mana nak jadi TPM?? tapi kalau dia jadi TPM, ade chan hang jadi kroni!!! hang boleh la pulak buat high way tiga tingkat from bukit baru to bukit piatu..tol 3 ringit naik 10% every year...+ tak payah lah risau with JPJ..mesti coorperative giler! keke ..amacam ?

hahaha datuk shahrukh khan!! memang bodo la khalil yaakob!

Anonymous said...

memang tak nampak tokoh pun nak jadi TPM, cakap datang"n longlai je..
tak payah wat highway bang, resurface balik pn dah cukup. Jimat sikit duit kerajaan, he.he.. Tp krajaan BN tau je la, kalau tak perhabis duit utk keluarga & kroni sapa lagi.. betui tak.

Datuk SRK, memang BENGONG ! ha..ha..